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Innerlichkeit - This Mortal Coil: 2007-08-26
Innerlichkeit - This Mortal Coil
Montag, 27. August 2007
P e g g y S u e !
Das ist trivial:
Peggy Sue" is a rock and roll song written by Buddy Holly, Jerry Allison, and Norman Petty, and originally performed, recorded and released as a single by Buddy Holly and the Crickets in early July of 1957. The song was also released on Buddy Holly's self-titled 1958 album.

The song was originally called "Cindy Lou", and was named for Buddy's niece, the daughter of his sister Pat Holley Kaiter. The title was later changed to "Peggy Sue" in reference to Crickets drummer Jerry Allison's girlfriend (and future wife), Peggy Sue Gerron, with whom he had recently had a temporary breakup. [1]

Appropriately, Allison played a prominent role in the production of the song, playing paradiddles on the drums throughout the song, the drums' sound rhythmically fading in and out as a result of real-time engineering techniques by the producer, Norm Petty. Many music critics regard this as Holly's all-time best recording.[citation needed]

The song went to #3 on the Billboard Hot 100 in 1957.

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Peggy Sue, ein Kosename?
Hier stimmt der Name nicht:(Ohne Namen);;

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War das Peggy Sue?


Die Haarfarbe stimmt nicht. Das Alter?

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Ich suche
Peggy Sue zwecks Malmodell. Wer hilft?

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Nachforschungen
Paradigmenwechsel in der Kunst war hier schon einige Male Thema (benutze Suchmaske). Die Literatur dazu ist ja äußerst spärlich.
Oft steht zudem "Paradigmenwechsel" drauf, wo er garnicht ernsthaft in Erwägung gezogen wird. So heißt es in einem Aufsatz der Chefredakteurin Maria L. Molnár in ihrer Zeitschrift praesens, mitteleuropäisches zeitgenössisches kunstblatt 1/ 2003 aus Budapest mit dem Titel. "Die neunziger Jahre. Paradigmenwechsel in der zeitgenössischen ungarischen Kunst": "Die politische Wende von 1989 verhalf der ungarischen bildenden Kunst zu einer bedeutenden Umwandlung...". Mit dieser "bedeutenden Umwandlung", so Maria L. Molnár in ihren Ausführungen, ist allerdings lediglich eine Angleichung der Kunst an westliche Strategien ins Auge gefasst. Es geht da keinesfalls um Paradigmenwechsel, sondern um ein erweitertes Bewußtsein ungarischer Gegenwartskunst von gesellschaftlichen und soziologischen Implikationen der Artefakte.

Umschlag "praesens" Budapest 1/ 2003

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